بسم رب الحسین
ضمن تسلیت مجدد ایام عزای سیدالشهدا(ع) به پیشگاه امام عصر(عج) و مردم عزادار و امام حسینی یزد
دبیرخانه یزد، حسینیه ایران بر خود لازم می داند از حضور همه جانبه و مبتنی بر شعور عاشورایی همه اقشار مردم و به ویژه هیأت های عزاداری یزد و نیز شبکه تابان که در برگزاری هر چه با شکوه تر مراسم و آیین های عزاداری خامس آل عبا تلاش چشمگیری داشتند، تشکر و قدردانی نماید.
بی تردید محرم امسال، نقطه عطفی در تاریخ یزد خواهد بود زیرا  اولاً: حضور مردم و هیأت ها را در شکلی منسجم و نظمی باورمند متجلی ساخت و ثانیاً: تنوع و نوآوری در ارائه سبک های عزاداری و اجرای نوحه ها با حفظ و گرامیداشت سنّت ها، بیش از پیش جلوه گر شد.
در این میان، توجه و عنایت ویژه رهبرمعظم انقلاب به سبک عزاداری یزد و ابلاغ پیام مخصوص ایشان به یکی از هیأت های شاخص استان، تأییدی بر این حرکت ارزشی بود.
دبیرخانه یزد، حسینیه ایران با سپاس فراوان  از نظرشفاف و اندیشمندانه رهبر فرزانه انقلاب، تأکید می نماید محورهای اشاره شده در پیام معظم له ، همان چیزهایی است که یزد را به عنوان حسینیه بزرگ ایران پیشتاز نموده و در اوج معرفی می کند.
توجه به نوع سینه زنی و استفاده از ضرب آهنگ های متنوع و زیبا، ریتم و آهنگ های حزن انگیز و به دور از ملودی های غنایی و سرودی، استفاده از اشعار پر محتوا و منطبق با متون مقاتل صحیح، و از همه مهمتر به روز بودن با رویدادهای فعلی جهان اسلام، همه و همه در این پیام مورد توجه قرار گرفته بود.
از خدای حسین عاجزانه می خواهیم مردم یزد را همچنان در خط سرخ حسین به عنوان رهروانی فهیم و دلسوختگانی شعورمند نگاه دارد.
دبیرخانه یزد، حسینیه ایران
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا